Stowarzyszenie Nasz Grodziec

Nasz Grodziec

Stowarzyszenie

• 1 Spotkanie opłatkowe

W niedzielne popołudnie 16 grudnia spotkali się w świetlicy wiejskiej najstarsi a często również samotni mieszkańcy Grodźca. Tradycyjnie już od wielu lat spotkanie organizowane jest przez Sołtysa, Radę Sołecką i Stowarzyszenie Nasz Grodziec".
  • 2 Mikołaj

Z wielką niecierpliwością oczekiwali najmłodsi mieszkańcy Grodźca zapowiadanego wcześniej w świetlicy wiejskiej Gościa. Organizatorzy zapowiadali, że już się zbliża ...słowem; emocje rosły.
  • 3 Półkolonie

Koniec wakacji to dla najmłodszych mieszkańców Grodźca okazja do wzięcia udziału w półkoloniach organizowanych w Kuźni przez Stowarzyszenie Nasz Grodziec. W tym roku z możliwości tej skorzystało trzydzieścioro dzieci, które pod opieką pań Iwony Konieczo i Marzeny Leżak spędziły aktywnie dwa ostatnie tygodnie wakacji.
  • 4 Rajd po Ukrainie

W dniach 21 lipca – 3 sierpnia Stowarzyszenie “Nasz Grodziec” zorganizowało kolejny rajd rowerowy, pod nazwą Szlakiem kresowych twierdz. Jego trasa wiodła po obecnych terenach Ukrainy. W rajdzie wzięło udział 11 osób: Ania, Bartek, Basia, Krzysiek, Łucja, Marysia, Mirek, Rysiek, Teresa, Tomek, Zdzichu, ekipa prawie taka sama, jak rok temu na Białorusi. Poniżej przedstawiamy relację z trasy rajdu.
  • 5 VII Opolskie Spotkania Kresowe

W dniach 23-24 czerwca odbyły się VII Opolskie Spotkania Kresowe zorganizowane wspólnie przez Stowarzyszenie Nasz Grodziec oraz Sołtysa Grodźca i Radę Sołecką. Imprezę dofinansowaną przez UGiM w Ozimku, objął patronatem Wojewoda Opolski Adrian Czubak, patronat medialny sprawowały Radio Opole oraz Tygodnik Ziemi Opolskiej.

Wakacje w Kuźni

"A proszę pani, będziemy mogli grać w podchody?" - Tym pytaniem przywitały nas dzieci 17 sierpnia. Tego dnia rozpoczęły się w Kuźni półkolonie, organizowane przez Stowarzyszenie Nasz Grodziec. Od tej pory ponad dwadzieścioro uczestników niemal codziennie przez dwa tygodnie czekało na nas punktualnie o dziewiątej rano przed drzwiami Kuźni.

Dzień zaczynaliśmy zwykle od gier i zabaw świetlicowych takich jak dyrygent, bazyliszek, ciuciubabka czy murarz. Zabawy miały charakter integracyjny, co umożliwiło dzieciom przełamanie pierwszych lodów i poznanie się bliżej. Potem przychodziła pora na drugie śniadanie - chwilę na spokojne rozmowy przy herbatce i drożdżówce. Z pełnymi brzuszkami, pełni energii do dalszej pracy i zabawy rysowaliśmy, malowaliśmy, układaliśmy ciekawe historie lub uczyliśmy się nowych angielskich słówek. W końcu nadchodził czas na upragniony spacer. Na spacerze graliśmy w siatkówkę, organizowaliśmy konkursy drużynowe takie jak wyścigi baloników czy rzut szyszkami do celu. Jednak wśród gier prym wiodły...oczywiście podchody. Zmęczeni, przed godziną trzynastą, wracaliśmy do Kuźni, by przed powrotem do domu chwilę odpocząć. Były jednak dni, kiedy zajęcia znacznie odbiegały od wyżej opisanego harmonogramu. Działo się tak, gdy odwiedziliśmy OSP Chobie, gościliśmy w Kuźni sołtysa Grodźca wraz z jego gitara i akordeonem, strażaków ze Szczedrzyka czy policjanta z Opola. Umilali oni nam czas wspólnym muzykowaniem i opowiadali o bezpieczeństwie i pierwszej pomocy w nagłych wypadkach. Podczas wycieczki rowerowej do Chobia dzieci miały okazję zwiedzić budynek straży, zobaczyć wóz strażacki i dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy dotyczących pracy strażaków. W drodze powrotnej nie obyło się oczywiście bez podchodów i pikniku.W drugim tygodniu zajęć odwiedzili nas strażacy ze Szczedrzyka, którzy opowiedzieli nam o swojej pracy i zademonstrowali jak udzielać pierwszej pomocy. Tego samego dnia odwiedził nas również policjant, który opowiadał o zasadach zachowania bezpieczeństwa na drodze. Do atrakcji należała również wizyta p. J. Bogusza, w czasie której zademonstrował on grę na akordeonie i gitarze. Podczas wycieczki do Opola zwiedziliśmy Muzeum Wsi Opolskiej, gdzie przenieśliśmy się w czasie sto lat wstecz i odbyliśmy lekcje w ówczesnej szkole. Odwiedziliśmy też opolskie ZOO. W piątek 28 sierpnia zakończyliśmy tegoroczne półkolonie by z zapałem wrócić do szkolnej rzeczywistości.

Tekst: Łucja Furman i Katarzyna Wąsik

Odwiedza nas 65 gości oraz 0 użytkowników.